Thursday, December 15, 2011

assalamualaikum..


salam jumaat...
ya Allah lama dh tk jenguk blog ni ntah sihat ntah tak...sepanjang tempoh ak tk jenguk ni mcm2 perkara berlaku....
skrg aku dah berada sem 3....dh nk final pun...cpt kan masa berlalu
skrg ak dh tk stay asrama lg dh duk umah sewa..best....
tp d sbalik best ni ada mcm2 liku2 aku perlu hadapi...
mls la nk citer pnjang sgt..
nk ckp kt sini...
tanggal 9 november hari rabu jam 7.10 pm tok su meninggal dunia....
tyme ni aku tgh midsem n cuti raya haji..
raya tahun ni ak tempuhi dgn seribu satu kepahitan hnya Allah je tahu..
tok su kna strok tepat2 malam raya..lps isyak..
tyme tu kitaorg adik beradik duk lepak kt dapur makan2...
tahu2 tok su jatuh trtdo... first2 aku ingt dia lenguh2... lama2 ak tgk mulut dia tk leh bercakap..kitaorg trus hntr dia kt kecemasan...
dia kna stay sana sbb darah dia tinggi sgt..
aku insan trpilih yg kna jaga dia..
first tyme aku bermalam jg org skit kt hospital
takut mcm2 lg aku rasa
spnjg mlm aku jg dia,,dia asyk ckp sakit je aku tk tahan tgk dia,,,
dah la mlm raya Allah saja la yg tahu..
mlm strusnya aku jgk yg kna jaga...
mlm ke 3 ummi ngn ipah yg jg..
mlm ke 4 dia kna hntar kt usm untk scan kepala...kitaorg ingt dia skt kpla biasa je bila mkn2 dia muntah doktor suruh scan kpla dia..
hari ke 3 dia kt hospital aku teman dia ngn ambulan pegi usm...aku tak tabah hadapi smua tu tp aku harungi jgk...
memg sah dlm kpala dia dh ada pembengkakakn teruk sgt...doktor nk operte tp smua org tk stuju..
satu mlm dia stay kt usm fmly mntak nk bwk balik....
tanggal 9hb lps je azan maghrib dia pegi tinggal kan kami untk slamanya..
betapa sedih,perit dan sbgnya untk aku n fmly rasa kan..walaupun dia bkn nenek kandung tp kenangan bersama dia sampai skrg msh bermain kt fikiran ni...
wlaibagaimana pun stiap saat doa ku iringkan untk dia..
kak long rindu tok su....
al fatihah buat arwah.....

No comments:

Post a Comment